Wiedza i doświadczenie to sukces!
realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021 – 2027
Priorytet 8. Fundusze Europejskie dla edukacji na Dolnym Śląsku
Działanie 8.1 Dostęp do edukacji

Nazwa beneficjenta
Ośrodek Finansowo-Szkoleniowy „KREZUS” Henryk Czerhoniak

Nazwa realizatora
Gmina Lądek-Zdrój

Wydatki ogółem
2 044 270,48

Wydatki kwalifikowalne
2 044 270,48

Dofinansowanie
1 635 370,48

Dofinansowanie UE
1 430 989,33

Data rozpoczęcia
2025-07-01

Data zakończenia
2027-09-30

Opis projektu

Gł. celem projektu jest w okresie 27 miesięcy (do IX. 2027r) zwiększenie równego dostępu do dobrej jakości kształcenia i szkolenia zgodnie z potrzebami rynku pracy i gospodarki dla uczennic i uczniów:   

1. Szkoły Podstawowej nr 1 im. Janusza Korczaka (223 uczniów 100K/123M) 

2. Liceum Ogólnokształcącego im. Andrzeja Zawady (108 uczniów 80K/28M)   

prowadzonych przez Gminę Lądek – Zdrój poprzez: 

• nabycie nowych kompetencji kluczowych i społecznych;

• nabycie wiedzy i umiejętności praktycznych, poznanie pracy w naturalnym środowisku

• nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie zrównoważonego rozwoju i

• rozwijanie kultury pracy szkoły opartej na współpracy, tolerancji, zespołowości i interdyscyplinarności

• doskonalenie kadry nauczycieli zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami

Wsparciem w ramach projektu zostanie objętych 331 uczniów, w tym 180 kobiet i 44 os. – kadra SP i LO – zatrudniona w obu szkołach objętych wsparciem oraz szkoły i ośrodek – wsparcie w postaci doposażenia pracowni.  

Obie szkoły przeprowadziły w 2024r. diagnozę potrzeb, w tym analizę potrzeb kadry placówki, w tym nauczycieli w zakresie doskonalenia kompetencji oraz zapotrzebowania na dokształcanie (dokument zatwierdzony przez organ prowadzący szkołę) oraz przeprowadziły diagnozę SELFI. Wszystkie działania projektowe wynikają z powyższej diagnozy.  

Najważniejsze działania zaplanowane w projekcie: 

1. Organizacja praktycznych form nauczania (praktyki zawodowe i kursy)

2. Dodatkowe zajęcia wyrównawcze, rozwijające zdolności, rozwijające kompetencje kluczowe

3.Szkolenia, dla kadry, w tym nauczycieli, w tym pod kątem korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.

4.Doposażenie szkół w sprzęt i materiały dydaktyczne niezbędne do prowadzenia zajęć.

Rezultaty: 

1. Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu – 305 osób ( 180 K, 125 M) 

2. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 265 osób ( 145 K, 120 M) 

3. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 40 osób ( 35 K, 5 M)  

Cel projektu uzna się za osiągnięty w sytuacji, gdy szkoły poszerzą swoją ofertę edukacyjną, min. 80% uczniów i 90% kadry projektu podniesie swoje kwalifikacje i umiejętności zawodowe.

WAŻNE!

Informacja o możliwości zgłaszania podejrzeń o niezgodności projektu lub realizowanych działań z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych (KPON) lub Kartą Praw Podstawowych (KPP)

Jako uczestnik/uczestniczka projektu masz prawo zgłosić do Instytucji Zarządzającej –  Województwa Dolnośląskiego, z siedzibą we Wrocławiu, Wybrzeże Juliusza Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław podejrzenia o niezgodności z KPON projektu lub działań beneficjenta związanych z realizacją projektu. Zgłoszenia dokonujesz w formie pisemnej lub innej – jeśli wynika to ze szczególnych potrzeb komunikacyjnych zgłaszającego.

Z uwagi na konieczność zapewnienia interesu faktycznego w zgłaszaniu podejrzeń o niezgodności projektów (operacji)/działań z KPON (tj. musi istnieć podstawa faktyczna dla danej osoby do złożenia skargi – np. konieczność zrealizowania swojego uprawnienia lub obowiązku), umożliwia się zgłoszenia tylko osobom z niepełnosprawnością lub ich przedstawicielowi ustawowemu (np. w przypadku osób niepełnoletnich lub ubezwłasnowolnionych). Jednocześnie, każdy inny podmiot/osoba – w tym również organizacje pozarządowe działające na rzecz dostępności lub równego traktowania – będą mogły poinformować beneficjenta lub Instytucję Zarządzającą o zauważonych problemach, nieprawidłowościach, czy błędach związanych ze stosowaniem przepisów KPON w związku z realizacją projektu – więcej o procedurze.

Istnieje również możliwość składania zgłoszeń o podejrzeniu niezgodności z KPP do instytucji wdrażających programy UE.

W procesie składania zgłoszenia o podejrzeniu niezgodności z KPP do odpowiedniego podmiotu istnieje konieczność wykazania interesu faktycznego (tj. musi istnieć podstawa faktyczna dla danej osoby/instytucji do złożenia takiego zgłoszenia – np. konieczność zrealizowania swojego uprawnienia lub obowiązku). Jednocześnie, każdy – w tym również organizacje pozarządowe działające na rzecz dostępności lub równego traktowania – będzie mógł poinformować dany podmiot (beneficjenta lub instytucję uczestniczącą we wdrażaniu funduszy europejskich) o zauważonych problemach, nieprawidłowościach czy błędach związanych ze stosowaniem zapisów KPP.

Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w Procedurze służącej do włączania postanowień KPP do praktyki wdrażania programów, która jest załącznikiem do Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027

Ponadto informujemy podmioty uczestniczące w projekcie o możliwości zgłoszenia Instytucji Zarządzającej FEDS 2021-2027, m.in. za pomocą anonimowego formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Programu, informacji o możliwości wystąpienia nadużycia finansowego, w tym konfliktu interesów lub korupcji.

Pliki do pobrania

 

 

Wiedza i doświadczenie to sukces!

 

Przejdź do treści

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Polityka prywatnosci

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close