Lekcja patriotyzmu na szkolnej scenie 🇵🇱
Narodowe Święto Niepodległości, obchodzone corocznie 11 listopada, jest jednym z najważniejszych dni w kalendarzu polskich świąt państwowych. Upamiętnia ono odzyskanie przez Polskę suwerenności w 1918 roku, po 123 latach zaborów. Data ta symbolizuje powrót państwa polskiego na mapę Europy i jest wyrazem pamięci o bohaterach, którzy walczyli o wolność Ojczyzny. 6. listopada w naszej szkole odbyła się uroczysta akademia poświęcona Narodowemu Świętu Niepodległości. Cała społeczność szkolna zebrała się, aby wspólnie świętować 107. rocznicę odzyskania przez Polskę wolności. Apel rozpoczął się od wspólnego odśpiewania hymnu państwowego. Dźwięk kilkudziesięciu głosów śpiewających „Mazurka Dąbrowskiego” z pełnym zaangażowaniem był najlepszym dowodem na to, że pamięć o historii i szacunek do symboli narodowych są wciąż żywe wśród młodego pokolenia. Program artystyczny został przygotowany przez uczniów liceum. Młodzież zaprezentowała montaż słowno-muzyczny, który w formie krótkiej podróży historycznej opowiedział o najważniejszych wydarzeniach prowadzących do 11 listopada 1918 roku. Centralnym punktem apelu było wspólne śpiewanie pieśni patriotycznych, które przypomniały o trudnej drodze Polski do wolności. Uroczystość podsumował dyrektor szkoły Pan Radosław Pasionek, który w krótkim przemówieniu podziękował uczniom za przygotowanie wzruszającego występu i podkreślił, jak ważne jest, abyśmy na co dzień pamiętali o tych, którzy walczyli o naszą wolność. Akademia była dla wszystkich obecnych cenną lekcją historii i patriotyzmu, przypominającą, że wolność nie jest dana raz na zawsze.

Przejdź do treści

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Polityka prywatnosci

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close